Uw servicepas

Bestel nu

 

Voor al uw vragen
0900 - 8864

Nordic walking



Nordic Walking

De tijdelijke sluiting van de sportscholen door de corona-crisis, heeft voor een nieuwe opleving van de buitensporten gezorgd. Ook het Nordic Walking is hierbij weer in populariteit toegenomen. Tijdens deze Finse wandelvariant, word je ondersteund door nordic walking stokken of ‘poles’. Het geeft een effectieve wandeltraining, terwijl het gebruik van de stokken je spieren, gewrichten, rug en knieën ontlasten. Bij een juiste techniek zal je merken dat je minder snel vermoeid raakt dan tijdens een standaard wandeling. Nordic Walking is ook zeer geschikt voor mensen met heup-, schouder,- en/of knieklachten.

Iedereen kan wel met stokken lopen, maar Nordic Walking moet je leren. Het is belangrijk dat Nordic Walking met de juiste techniek wordt uitgevoerd. Niet alleen om blessures te voorkomen, maar ook om een zo hoog mogelijk rendement uit de inspanningen te halen. Tijdens Nordic Walking verbrandt je bijna 2x zoveel calorieën als tijdens wandelen. We hebben het dan over circa 400 calorieën per uur tegenover 280 calorieën per uur. Nordic Walking geeft dus een hoog rendement ondanks een lage trainingsintensiteit.

Ook heeft bewegen in de buitenlucht vele positieve effecten op de mens. Een betere nachtrust, stemming en concentratievermogen en minder stress zijn enkele van de weldadige effecten van bewegen in een natuurlijke omgeving. Verklaringen hiervoor worden gezocht in de versterking van sociale contacten, het rustgevende karakter van de natuurlijke omgeving, een schonere lucht, minder geluidsoverlast en blootstelling aan immuunsysteemversterkende micro-organismen die in de natuur aanwezig zijn.

Nordic Walking is zeer geschikt om mensen met balansproblemen en valangst weer in beweging te krijgen waardoor het valrisico afneemt. Ook zeer geschikt voor mensen met Parkinson.

Opgave: 
Via button "aanvragen"