Uw servicepas

Bestel nu

 

Voor al uw vragen
0900 - 8864

apetito maaltijdservice

Service

Herfst! De bladeren verkleuren en de dagen worden korter. De herfst is aangebroken!

Bij dit seizoen horen natuurlijk verwarmende gerechten. Maar hoe zorgt u voor een verantwoord eetpatroon in het najaar?

De diëtist van apetito geeft u de nodige tips om voedzaam te blijven eten.

https://www.apetito-shop.nl/blog/voedzaam-eten-in-de-herfst?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=ledenorganisatie_herfst&utm_content=blog-herfst-2022

 

Thuis uit eten met apetito

Wij bezorgen heerlijke vriesverse maaltijden aan huis. Dat doen we al meer dan 60 jaar. Met alle aandacht voor datgene wat u nodig heeft. Ideaal voor als u zelf niet kunt of wilt koken. Ook wanneer dit tijdelijk is, is onze maaltijdservice de perfecte oplossing.

 
Ruime maaltijdkeuze
Maak het uzelf makkelijk en bestel de lekkere en verantwoorde maaltijden van apetito maaltijdservice. Ons aanbod is ruim met meer dan 150 maaltijden. Geniet van traditionele Hollandse gerechten of kies voor de oosterse of mediterraanse keuken. Ook voor vegetarische gerechten of dieetvormen bent u bij apetito aan het juiste adres. 
 
Bezorgen
Bij apetito vinden we een vertrouwd gezicht aan de deur heel belangrijk. Daarom kun u rekenen op een vaste servicechauffeur, die de bestelling gratis bij u thuisbezorgd. Bovendien zijn al onze servicechauffeurs EHBO-geschoold. Een geruststellende gedachte!
 
De kracht van vriesvers
Onze maaltijden worden direct na het koken ingevroren in een ruimte van -40°C door middel van de shock freeze techniek. Voedingsstoffen, smaak én geur blijven zo optimaal behouden! Invriezen is de meest natuurlijke vorm van conserveren en houdt uw maaltijd lekker en voedzaam. Ook kunt u met een vriesverse maaltijd zelf bepalen wat én wanneer u eet!
 
Uw voordeel?
Als pashouder krijgt u 10% korting op alle maaltijden.
 
Trek gekregen?
Bestel nu een van de vier proefpakketten met 5 heerlijke vriesverse maaltijden voor maar € 19,95. Klik hier of bel gratis met 0800 – 023 29 75 (ma-vr 08:00 – 18:00 uur). 
Vermeld bij uw bestelling dat u pashouder bent van Thuisleven voor uw korting.
 
Waarom apetito?
• Voor elk moment een lekkere maaltijd
• Aan te passen op u dieetwensen
• Gratis dieetadvies
• Eenvoudig te bestellen
• Gratis bij u thuis bezorgd
• Geen abonnement of verplichtingen
 

Lekker en gezond eten volgens de Schijf van Vijf

Gezond en gevarieerd eten is niet alleen heel belangrijk voor het lichaam, maar ook heel lekker. De Schijf van Vijf van het Voedingscentrum is een handig hulpmiddel voor een uitgebalanceerd eetpatroon. Hierin staan alle voedingsmiddelen die nodig zijn voor een sterk en gezond lichaam. Karin Oude Nijeweme, diëtist bij apetito maaltijdservice, geeft advies over eten volgens de Schijf van Vijf.

Deze Schijf van Vijf kent vijf categorieën die thuishoren in een gezond eetpatroon, namelijk:

  • Dranken
  • Groente en fruit
  • Brood, graanproducten en aardappelen
  • Smeer- en bereidingsvetten
  • Zuivel, noten, vis, peulvruchten, vlees en ei

Blijf gehydrateerd

De allereerste tip is natuurlijk: drink voldoende. Het is belangrijk om zo’n 1,5 – 2 liter per dag te drinken, zodat het lichaam gehydrateerd blijft en afvalstoffen kan afvoeren. Kraanwater is altijd een goede keuze, maar ook zwarte en groene thee zijn goed voor het lichaam. Deze dranken verlagen namelijk de bloeddruk en verkleinen het risico op een beroerte.

Dagelijkse portie groente en fruit

Groente zit boordevol gezonde voedingsstoffen. Het is een uitstekende bron van vitamines, mineralen en voedingsvezels. Het advies is om minimaal 250 gram groente per dag te eten, waarvan 150 gram groente bij de warme maaltijd. De andere 100 gram kan gedurende de dag worden gegeten, bijvoorbeeld in de vorm bijvoorbeeld wat tomaatjes of komkommertjes bij de broodmaaltijd of lekker als tussendoortje!

Maaltijden met minstens 150 gram groente:

https://www.apetito-shop.nl/ons-aanbod/maaltijden?utm_source=thuisleven&...

Ook fruit hoort bij de dagelijkse voedingsbehoefte. Fruit is namelijk laag in calorieën en rijk aan vezels en vitamine C, wat helpt voor een goed werkend immuunsysteem. Neem daarom naast 250 gram groente ook zeker twee verschillende stuks fruit per dag. Ook hier valt goed en lekker te variëren. Neem bijvoorbeeld de ene dag een lekkere fruitsalade met appel en peer, en de andere dag een banaan met twee kiwi’s.

Kies gezond, kies volkoren

In volkoren graanproducten zitten onder andere koolhydraten, vezels, ijzer en B-vitamines. De hoeveelheid vezels zorgen ervoor dat u sneller vol zit dan wanneer u witte graanproducten eet. Door voldoende volkoren graanproducten te eten, wordt ook het risico op bepaalde hartziekten en diabetes type 2 kleiner. Een warme maaltijd met volkoren pasta of zilvervliesrijst is dan ook zeker een aanrader!

Plantaardige keuzes voor mens, dier en milieu

Het wordt aanbevolen om regelmatig vegetarisch te eten. Dit is positief voor de gezondheid en het milieu. Lekker vegetarisch eten kan door het vlees te vervangen door bijvoorbeeld peulvruchten. Peulvruchten zijn niet alleen een heerlijke toevoeging bij internationale gerechten, zoals chili sin carne of vegetarische linzencurry, maar ze zijn ook erg gezond! Ze zitten namelijk vol eiwitten en dragen bij aan het verlagen van LDL-cholesterol, wat goed is voor de bloedvaten. Kies daarom minimaal één keer per week voor een gerecht met peulvruchten in plaats van vlees.

Zoekt u nog andere vleesvangers? Wat dacht u van ei, sojaproducten, noten of kant-en-klare vleesvervangers. Deze bevatten namelijk ook de benodigde voedingsstoffen en zijn een uitstekend alternatief voor vlees.

 

Bekijk vegetarische gerechten >

 https://www.apetito-shop.nl/ons-aanbod/maaltijden?utm_source=thuisleven&...

Gezonde vetten op vrijdag

Vis is een belangrijk onderdeel van een gezond eetpatroon. Het zit namelijk vol gunstige vetzuren (omega-3) die het lichaam nodig heeft ter bescherming tegen hart- en vaatziekten. Met name in vette vis zitten veel van deze onverzadigde vetzuren. Sterker nog, in één portie vette vis zit voldoende omega-3 voor een hele week. Geniet daarom wekelijks van bijvoorbeeld een lekker stukje zalm, haring of makreel.

Onverzadigde vetten zijn ook te vinden in smeer- en bereidingsvetten en in de meeste plantaardige oliën. Denk daarbij aan zachte margarine of halvarine voor op brood, vloeibaar bak-en-braadvet en olijf- en zonnebloemolie.

Zuivelproducten bij de maaltijd

Het eten en drinken van zuivelproducten is nodig om aan de dagelijkse behoefte van calcium te voldoen. Calcium is belangrijk voor de botopbouw. Het helpt ook tegen botontkalking en verlaagt het risico op botbreuken wanneer u al op leeftijd bent. Een goede manier om de nodige hoeveelheid calcium binnen te krijgen, is door bij iedere maaltijd een zuivelproduct erbij te nemen, zoals glaasje melk of schaaltje yoghurt.

Elke dag lekker eten

Door goed te variëren krijgt het lichaam alle nodige voedingsstoffen binnen. Daarom werkt Thuisleven samen met apetito maaltijdservice. apetito bezorgt heerlijke maaltijden aan huis.

Met keuze uit ruim 150 maaltijden, soepen en desserts valt naar hartenlust te variëren. De koks van apetito werken nauw samen met eigen, gediplomeerde diëtisten en houden rekening met de richtlijnen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum.

Pashouders Thuisleven

Leden van Thuisleven krijgen altijd 10% korting op de maaltijdservice van apetito, voor meer informatie bel gratis 0800-0232975 of kijk op www.apetito-shop.nl.

De leveranciers

  • Apetito
    info@apetito.nl | 0800-0232975